Forældredialog

Skolegang med mening for alle

Foto: Arne Ditlevsen

Hvad kan du som forældre forvente, at der kommer til at ske i folkeskolen, når dit barn er udviklingshæmmet? Skal der undervises i dansk og engelsk? Skal dit barn have gymnastik, hvis han eller hun sidder i kørestol?

Som forældre skal man have forventninger til folkeskolen. Forventninger til at der undervises i henhold til lovgivningen, og selvfølgelig skal alle have det godt i skolen, men dit barn skal også lære!

Usikkerhederne er mange for forældre til et barn med vidtgående funktionsnedsættelser i forhold til skolegang. Et nyt LEV-projekt kaldet "Metodeudviklingsprojektet" har som mål at skabe klarhed. Forældre, skole og barnet med vidtgående funktionsnedsættelser vil, når projektet er gennemført, få nogle redskaber, som kan sikre, at forventningerne til skolegangen er tydelige hele vejen rundt.

> Besøg Forældredialogs hjemmeside her