Skoleskiftet
Tekst: Morten Bruun | Foto: Jan Sommer
August 2011
Platanhaven har den første - uformelle - samtale med Williams
forældre om, hvordan skiftet fra børnehave til skole skal
håndteres
Efteråret 2011
William testes af en psykolog fra PPR - her deltager medarbejder
fra Platanhaven som "tolk" William beskrives af en pædagog, ergo-
og fysioterapeuter samt tale-, høre- og synsrådgivere (en
tværfaglig såkaldt "udviklingsbeskrivelse")
Vinteren 2011-2012
William visiteres til Nørrebjergskolen
Marts 2012
Lærer, psykolog og leder fra Nørrebjergskolen møder William i
børnehaven og får en overordnet beskrivelse af drengen. Mødet
afgør, hvilken klasse William placeres i
Maj 2012
Enkelte af Williams nye lærere og pædagoger besøger børnehaven. De
får en grundigere beskrivelse af drengen, laver deres egne
observationer og filmoptageler
Juni 2012
Nørrebjergskolen inviterer til to praktikdage, hvor William
deltager i undervisningen - ledsaget af først børnehaven og
efterfølgende forældrene (børnehave er ikke forpligtet til at være
med, men ser det som en "ekstra service")
August 2012
Første skoledag - og afsluttende fællesmøde for børnehave, skole og
Williams mor.